Recenze: Ni No Kuni II Revenant Kingdom

Snad většina příznivců anime a čitatelů mangy tajně doufali, že budou moci jednoho krásného dne navštívit svět jako vystřižený z Princezny Mononoke nebo Zámku v oblacích. Nebylo proto divu, že s vydáním Ni No Kuni: Wrath of the White witch (2013) ukápla nejedna slza dojetí. Tehdy Ni No Kuni vděčil za svůj úspěch nejen skvělému vizuálu, o který se postaralo studio Ghibli, ale také hudbě, kterou složil Joe Hisaishi.

Nové Ni No Kuni II: Reverant Kingdom se od svého předchůdce do značné míry liší a přináší změny jak v příběhu, tak i v soubojovém systému. Jedna věc ale naštěstí zůstává stále stejná – a tou je technické zpracování, které může konkurovat kdejakému anime.

CO SE POVEDLO

  • vizuál a hudba
  • pohádkový příběh
  • rozdělení do kapitol
  • skloubení několika žánrů

CO SE NEPOVEDLO

  • nevybalancovaná obtížnost
  • nevyužité herní možnosti
  • otravně krátké hudební smyčky
  • větší množství obsahu bez dabingu

JAPONSKÝ ANIMÁK SE VŠÍM VŠUDY

Pokud jste doposud neměli tu čest s příběhem Ni No Kuni: Wrath of the White Witch, určitě vás jako první zaujme povedený vizuál, za který by se nemuselo stydět ani samotné studio Ghibli. To se totiž pod tvorbou Revenant Kingdom už nepodepsalo. Naštěstí to ve finále vizuální stránce nijak zvlášť neuškodí a spolu s hudebním doprovodem, který obstaral Joe Hisaishi (studio Ghibli), si odlišnosti v grafice ani nevšimnete.

Hudba samotná je protkaná celou hrou a skvěle rozvíjí melodie z prvního dílu. Je proto nemalá škoda, že se v lokacích objevují jen krátké smyčky, které vás při delším pobytu na místě mohou začít řádně otravovat.

 STRATEGIE, AKČNÍ RPG NEBO ADVENTURA

AKČNÍ RPG

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom je v základu akční RPG, s kterým se pustíte do velkolepých soubojů s gigantickými bossy, prozkoumáte řadu záludných dungeonů a postupně svou postavu vylevelujete do maximálních výšin.

Vývojáři vám navíc ani tentokrát nezapomněli přibalit na mapu pěknou porci nepřátel, s kterými se můžete, ale nemusíte, konfrontovat v přímém souboji. Ten prošel od minulého dílu pořádnou změnou a už nepřipomíná podivné lovení pokémonů. Místo toho vás vrhne rovnou do realtimové akce, která je ale v případě, že máte adekvátní level, až malicherně jednoduchá.

BUDOVATELSKÁ STRATEGIE

Jelikož je základní kámen celého příběhu postaven na vybudování idealisticky harmonického království (Evermore), dříve nebo později budete muset odložit svůj meč a věnovat se jeho zvelebování. Naštěstí hra od začátku předpokládá, že nejste kovaní stratégové a nechce po vás nic jiného, než vydělávat peníze, levelovat budovy a přinášet nové obyvatele.

Ti se k vám ale nastěhují pouze v tom případě, že pro ně splníte na první pohled velice jednoduchý úkol. Zanedlouho ale zjistíte, že položka, kterou váš potenciální občas chce, je neobyčejně vzácná nebo k dostání pouze v některé výrobní budově vašeho království. Tu ale musíte nejdříve dostat na odpovídající level, který ale dostanete „ideálně“ za předpokladu, že upgradujete celé království. Velmi snadno se tak ve finále dostanete do smyčky, kdy vám ani několik hodin hraní nepřinese vůbec nic nového.

BOJOVÁ STRATEGIE

Svůj čas ve hře můžete také věnovat zbrojení proti banditům a nepřátelským armádám. V takovém případě se objevíte spolu se svým oddílem v 3D verzi a budete se snažit zvítězit nad méně či více zvýhodněným protivníkem (tuto možnost můžete sami ovlivnit před každým bojem).

Jednotlivé souboje jsou poměrně rychlé, mají různé cíle a částečně přinášejí pocit, že hrajete tak trochu jinou hru. Budete-li ale tento druh bitev záměrně vyhledávat (a nebudete je brát pouze jako zpestření při přebíhání na mapě), může se vám stát, že strávíte nemalý čas u hledání soupeře na podobné úrovni – ty totiž nejsou na první pohled nijak zvlášť značené.

ADVENTURA

Vývojáři se pravděpodobně s novým dílem Ni No Kuni rozhodli udělat radost úplně každému, a tak nezapomněli do hry přidat ani jemné adventurní prvky. Sporadicky tak narazíte na místa, kde budete mít za úkol vyřešit nějakou „kulišáckou“ hádanku nebo hlavolam.

TAK TROCHU ZANEDBANÝ HERNÍ POTENCIÁL

Jedno se hře Ni No Kuni II: Reventant Kingdom opravdu nedá upřít, je plná možností, které vás na nesčetné množství hodin přikovají k ovladači. Těch možností je ale v tomto případě až tolik, že na mnohé z nich úplně zapomenete, protože je během hraní využijete maximálně v rámci tutoriálu.

K dispozici máte totiž možnost vyrábět vlastní kouzla, buffy v podobě jídla, zvyšovat užitečnost svých malých společníků a samozřejmě si vylepšovat zbroj a zbraně. Tím to ale v žádném případě nekončí! Hra vám dává možnost aktivovat si zvýhodnění nad určitým typem nepřátel a zlepšovat svou rychlost nebo odolnost vůči specifickým útokům.

Realita hraní je ale taková, že nic z toho nebudete potřebovat a většinu soubojů vyřešíte mačkáním jednoho tlačítka. I když od svého vydání hra dostala novou skladbu obtížností (Normal, Hard a Expert), nebude pro vás motivací neustále nabídku zvýhodnění přenastavovat nebo se ji nějak zaobírat. O takovou akci budete jevit zájem pravděpodobně jen v případě, že budete hrát na maximální obtížnost a schválně se vystavovat červeně zvýrazněným nepřátelům.

Zdroj: Youtube

SHRNUTÍ

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom je vizuální lahůdka s epickou hudbou, která uchvátí každého milovníka Ghibli. První dojem ale postupem času kazí až přílišná snaha dodat hráčům nekonečnou plejádu možností, které ve finále ani nevyužijete nebo se zacyklíte u řešení místy frustrujících vedlejších úkolů. Ničemu nepomáhá ani špatně vybalancovaná obtížnost, která staví do cesty nudné nebo příliš zdlouhavé souboje.

Na druhou stranu je hra příjemně rozdělena do kapitol, které aktivně posouvají hlavní dějovou linku a možnost věnovat se vždy tomu, na co máte zrovna chuť (pak ale musíte počítat s tím, že u hry strávíte klidně i sto hodin).

HODNOCENÍ: 7/10

  • Vývojáři: Level 5
  • Vydavatel: Bandai Namco Games
  • Žánr: JRPG
  • Datum vydání: 23. 03. 2018
  • Platformy: PS4, PC